Prof.Dr.Doğan Cüceloğlu'nun Kitabında Bahsettiği Kelime Ezberleme Metodu


    Prof.Dr.Doğan Cüceloğlu'nun Kitabında Bahsettiği Kelime Ezberleme Metodu



Merhaba,ben Zeynep.Bu yazıda psikolog ve ilim insanı Doğan Cüceloğlu'nun üniversite yıllarında İngilizce psikoloji kitaplarını akıcı bir biçimde okumasını sağlayan kelime ezberleme yöntemine göz atacağız.Gelin beraber bakalım.

 

”Her gün bir saat okurdum ve bilmediğim kelimeleri öğrenmek için bir yöntem geliştirmiştim.Makasla en ucuz saman kağıdından orta parmak büyüklüğünde kağıtlar keser, fişler hazırlardım.Fişlerin bir yüzüne kelimenin İngilizcesini, diğer yüzüne Türkçesini yazardım.Sabahleyin sağ cebime otuz fiş koyardım.Yolda yürürken,tramvayda,tuvalette,yemek yerken,çay içerken sağ cebimden bir fiş çekip bakardım.İngilizce yazılı kelime çıktı karşıma; Türkçe anlamını bildim mi ? Evet, bildim, O fiş sol cebime girerdi.Hayır,bilemedim mi ; o zaman sağ cebime geri kordum.Gün içinde bu fişler bir cebimden diğerine iki üç sefer yaparlardı.Gerçekten de bir yıl sonra İngilizce psikoloji kitaplarını okur hale gelmiştim…


Anlatılan metod aslında WordBit uygulamasındaki mantığa benziyor.(Bir önceki yazımda bahsetmiştim.) Siz de bu metodu deneyebilir ya da kendi kelime ezberleme yönteminizi geliştirebilirsiniz. 


Kitap: Doğan Cüceloğlu Var Mısın ? Sf.178


                                                                                            Bir sonraki yazımda görüşmek üzere ,
                                                          
                                                                           
                                                                                                       -Zeynep G.-

Yorumlar

Yorum Gönder